Familjen

Alla inlägg den 21 september 2008

Av Olsson - 21 september 2008 16:53

Söndag: åkte till med Maria till stan för hon ville shoppa lite (hade fått sin lön efter sitt sommarjobb), hon köpte bland annat en röd väska på Bianco.

När vi kom hem ringde min bästis och vi bestämde att dem skulle komma och äta med oss så att de fick träffa Helena innan hon åker tillbaka till Falun. Så vi åkte och handlade bakpotatisar och grönsaker. Kompisen, hennes man och dotter tog med sig efterrätten; glass, rabarberpaj, kladdkaka mums!!

Jag var även och köpte en ny elvisp för den andra gick sönder när jag skulle göra cheesecaken som jag bjöd på igår. Klockan 21.00 kom tv-programmet som jag inte vill missa: Mord i sinnet.


Dagens kloka ord: En vän är en som vet allt om dig, men som ändå tycker om dig. 

Av Olsson - 21 september 2008 13:24

Igår hade vi gäster och jag bjöd på fläskfilé med sås och ungstekta grönsaker (potatis, morötter, lök och champinjoner) det var ett recept jag hittade på Arlas hemsida där man kan söka bland en massa olika recept, så jag provade för första gången igår och det blev såååå gott!! Det skall jag bjuda på fler gånger. Till efterrätt blev det cheesecake och glass med tillbehör (barnen gillar inte cheesecake).

Vi hade en trevlig kväll och jag och mannen fick vars en present för vi har bröllopsdag på tisdag, 19 år och det är tydligen galon. Tack för presenterna hihihi.

Ovido - Quiz & Flashcards