Familjen

Alla inlägg under september 2008

Av Olsson - 11 september 2008 10:39

Jag vill börja med att skriva till min bästis L och säga att jag tänker på dig i dag, jag vet hur svår denna dag brukar vara för dig!!


Ska även skriva o tacka min andra kompis L och mitt gudbarn för den fina födelsedagspresenten jag fick igår (vi har inte träffats förrän nu, jag fyllde ju år i augusti, bättre sent än aldrig). Chokladen var sååååå god!! Skall nu provsmaka mitt te (hmm vet inte riktigt vilket av dem tre jag fick, som jag skall prova: smultron, lime-citron och grape-päron), det är fairtrade/rättvisemärkt te från Indien.


Igår var jag och hämtade ut biljetter till Magnus Betners "Tal till nationen" som vi skall gå och se. Hoppas nu den är bra, jag brukar tycka han är rolig så förhoppningsvis blir det ett och annat skrattanfall. hahaha


Skickade även två små paket till Helena, bland annat: en bok som jag vet att hon letat efter, hoppas att hon blir nöjd och att hon har tid att läsa den...


Ha det så bra alla och ta vara på varandra!!


Dagens ord språk: Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Av Olsson - 9 september 2008 21:13

Vi hyrde filmen Shan Atci - Blattefierad och den var såå rolig han skämtar verkligen med och om alla, han hade sånt utlägg om hur vi skåningar pratar hihihi lite skämt måste man tåla hihi. Nä men klart sevärd tyckte jag, Jessica o Maria.


Idag har jag forsatt rensa i garderoben denna gången i sko-garderoben, behövdes verkligen, samlar på oss rent för mycket saker...


Var även en sväng bort till affärerna idag, med min bror, han skulle köpa ett spel till sitt x-box, jag gick in på Lindex och skulle se om jag hittade några nya byxor men icke, jag har alltid lika svårt att bestämma mig för vad jag skall köpa...gick därifrån utan att ha handlat något.


Jag och mannen åkte iväg en sväng till firman och då tog vi vovven med oss, hon kunde springa lös nu när ingen var där + att vi släppte ut henne på gården också och tror ni inte att hon fick syn på en kanin som hon tvunget skulle jaga, jodå men hon är inte tillräckligt snabb och tur är väl det... jag fick kallat in henne och då sprang kaninen iväg, oskadd. Efter kaninjakten var hon helt slut, tog kort på henne innan hon hoppade in i bilen, där bak i sin hundbur.


Dagens kloka ord: När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på bilverkstaden.

 
Av Olsson - 8 september 2008 17:42

Hejsan! Vet inte riktigt vad jag skall skriva om idag, vad har jag gjort idag? jo jag har rensat bland mina kläder, släng ut det jag inte använder och sånt som krympt i garderoben...hihi... Efter det var gjort tog jag och Jessica en runda till affären och storhandlade för denna veckan, storhandla o storhandla det märktes att jag storhandlade i plånboken men jag tyckte inte att det märktes här hemma när vi lagt in varorna... det tar snart slut igen på mjölk, grönsaker,frukt osv... men det känner väl alla igen?? Det kvittar hur mycket jag än storhandlar, jag måste ändå gå iväg igen till affären inom någon dag för att något har tagit slut...


För er som undrat om utbildningen jag sökt till så får jag reda på om jag kommit in i månadsskiftet. så håll tummarna!!


Dagens kloka ord; Varför kallas det rusningstid, när ingenting rör sig?




Av Olsson - 7 september 2008 18:36

Hallo!

Måste bara skriva o tacka våra vänner för en jättetrevlig kräftskiva igår!!

Jag glömde tyvärr att ta med min kamera så jag kan inte lägga in några bilder på när vi har våra fina haklappar på oss... vi vann inte med våra haklappar men det gör inget för han som vann hade kommit på en såååå finurlig och verkligen toppen haklapp, han hade tagit ett snöre några kräftor o en hushållsrulle, kvällens mest praktiska haklapp!!


Idag har vi inte gjort så mycket här hemma var borta o hämtade hem bilen, för vi körde till kräftskivan igår och sen på natten kom min bror o hämtade oss, tack så mycket!!


Har en sån tråkig dag idag där jag inte vet vad vi skall ha till middag, hmmm känner inte för någonting, mannen och barnen tyckte vi skulle ta hem "utemat" så vi kör nog och köper någon färdig mat men inte pizza, Jessica vill inte bli dålig i magen igen...det finns ju annat att välja på: kinamat, kyckling, hamburgare, kebab osv...


Dagens kloka ord: Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger!



  
Av Olsson - 5 september 2008 15:27

Idag har min man varit ledig så vi har varit på lite ärrenden tillsammans. Det första vi gjorde var att vi åkte o köpte frimärken till de två små paketen som vi skulle skicka till dottern, så på måndag eller tisdag får hon paketen från Malmö. Efter det åkte vi till Västra Hamnen och gick en promenad lite blåsigt och kyligt, så det blev ingen lång tur. När vi åkte därifrån var vi fika sugna så vi åkte till Ikea o fikade. Efter det gick vi till den nya affären som Coop öppnat där ute, köpte lite gott till kvällen. Sen var vi i blomsteraffären och köpte en blomma till i morgon när vi skall på kräftskiva.


Halv tre körde jag ner till Sibbarp och hämtade Jessica. De hade gymnastiken ute idag, de skulle simma i det kalla vattnet, 50 m rygg och 150 valfritt.


Björn fick förresten jobbet på lunchrestaurangen, han var på besök där idag med hon från arbetsförmedlingen och han tyckte att det var bättre än jobbet på cafeét. Han börjar på måndag. Skönt att han får något att göra. Nu får han lite mer erfarenhet, som man behöver när man är ung.


Dagens kloka ord: Dubbelmoral är bra att ha, förlorar man den ena har man den andra kvar.

Av Olsson - 4 september 2008 14:59

Sista torsdagen som Mordkommisionen kommer ut, man kan köpa dvd-filmen med tidningen och som sagt, det var sista avsnitten som kom ut idag. Jag o mannen satte oss på kvällen och såg dem. De var såååå bra! Synd att de var de sista avsnitten hade velat se fler.


Sonen var på anställningsintervju på ett café idag och i morgon skall han på ännu en, en lunchrestaurang som behövde hjälp. Det är genom arbetsförmedlingen han fått erbjudande om praktik och sen förhoppningsvis fast jobb.


Jag och mannen skall gå på kräftskiva till helgen och till den skall man göra sin egen haklapp så vi gjorde dem i dag... På lördag skall jag ta nya foton när vi har dem på oss... texten på haklapparna är bland annat varningstexter för öl- och ciderflaskor , som tex; Alkoholförtäring kan få dig att tro att du viskar, trots att du inte gör det! Alkoholförtäring har den verkan att du ser ut som en idiot när du dansar!

och sen är det några drinktips;

Vargtass

1 liter vodka

1 lingon

OBS! om lingonet får ligga i för länge kan smaken lätt bli fruktig!

Gällivare sunrise

Lika delar hembränt o surströmmingsspad i ett STORT grogglas, kläm fast en skiva rökt korv på kanten.... (mannens favorit, hahahaha)


Dagens kloka ord:  Vi fäster ofta för mycket vikt vid vad andra säger om oss och för lite vikt vid vad vi säger om andra!

 
Av Olsson - 3 september 2008 20:59

Hejsan!

Idag har jag städat och tvättat... hmmm vad ovanligt.... Vad har mer hänt idag då, jag har "pratat" med Helena på msn och allt var ok, förrutom att böckerna hon beställt inte kommit... alla andra har väl också beställt skolböcker. Får hoppas att hon snart får dem, för hon behöver dem i skolan. Jag och mannen var på företagsmiddag och fick grillspett och sallad, det var såååå gott!! Satt och pratade med kompisar till oss och vi hade väldigt trevligt. Lasse fick hämta Maria på träningen och det tackar vi för!!


Igår var vi och hyrde film och min man hyrde en film som han såg första delen på, på tv; Flood, Its coming your way! den var så där, handlade om en flodvåg som ödelägger en kuststad, sedan ökar och ökar den och ödelägger flera städer sedan blir den ett hot mot London.

Hyrde även I´m not there (filmen om Bob Dyland) men den har vi inte sett ännu.


Dagens kloka ord: En god uppfostran innebär inte att låta bli att spilla på duken, utan att inte anmärka när någon annan gör det!

Max

Av Olsson - 2 september 2008 21:56

Tänkte bara lägga in en bild på vår fågel Max som är en dvärgpapegoja(=kärleksfågel=lovebird); han,vi tror att det är en han, har vi haft i ca 10 och när vi köpte honom var han ett par år redan. Han levde i par med en annan fågel (som dem egentligen skall göra) men den dog för ett par år sedan. Den som dog älskade att sitta på våra axlar eller huvuden, eller så stod den under vattenkranen och "duschade", såg jätteroligt ut! Men Max som vi har kvar var inte så tam och har aldrig blivit det heller. Men han är rolig på sitt vis, på morgon "skriker"/kvittrar han tills han får nytt vatten (brukar ge honom nytt när vovven får nytt) och salladsblad eller en bit äpple.



Ovido - Quiz & Flashcards