Familjen

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Kotletter till middag

Av Olsson - 4 december 2008 20:39

I dag snön försvunnit och nu på kvällen regnar det...hade varit roligt om snön kunnat ligga kvar ett tag...önskar mig snö till julafton!! För det är så fint när det är vitt och jul men det är det ju inte så ofta här!


I dag har jag och mannen varit lediga och hunnit med en hel del, först var vi och lämnade tillbaka låne-böcker på biblioteket efter det körde vi och handlade mat och även lite julklappar. Men hittade inte allt som jag planerat. Men hittade en fin liten ängel (som håller ett ljus) som jag skall ge till min hadledare på praktiken när jag slutar, för hon har varit sååååå jättebra och trevlig. När jag kom hem städade jag hos våra husdjur (marsvinet och fågeln) så nu har dem det fint i sina burar.

Sen var det dax att börja laga middag och i dag blev det: kotletter med tomater (hela på burk) ovan på och sen låter man dem små koka i stekpannan på svag värme i spadet från burken + lite vatten. Tills man kokat riset som man har till. Mums!!!

Var även iväg och handlade med Björn och Jessica, Björn köpte Wii för sin första lön och Jessica köpte vinterskor.


Nä nu slutar jag för snart börjar Criminal Minds!!!! Och denna veckan skall jag inte somna...(hoppas jag, känner mig inte trött).


Dagens kloka ord:

En god lärare är bättre än en hylla full med böcker.
- Kinesiskt ordspråk







 
 
Miss Olsson

Miss Olsson

5 december 2008 15:31

har björn köpt wii???
hihi då måste jag få provspela när jag är hemma.. säg det till honom ;) hihi

http://040skiljtecken023.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 17 september 2013 18:46

ojoj vad tiden går fort... och så mycket det hänt sen sist jag skrev...(men jag kommer inte att skriva om allt här...)   Jag och maken har varit på 2 semesterresor en till Thailand i mars och en till USA i juli/augusti! Till Thailand vill vi åka ...

Av Olsson - 24 januari 2013 23:07


jobbade jag båda dagarna så helgen gick fort... jobbar 7-15.30 och är helt slut när man kommer hem får inte mycket gjort, maken gjorde mat i helgen skönt att man slapp göra det i allafall    I måndags var jag ledig och då vaknade jag med världen huvu...

Av Olsson - 16 januari 2013 20:45

Idag åkte jag över till Danmark med några av mina arbetskamrater och det var super trevligt, vi åkte Öresundståget över till Fields, många butiker och det var rea!!! Hur bra som helst, köpte lite kläder och lite saker till bakning och några saker til...

Av Olsson - 15 januari 2013 21:31

var jag ledig!! Härligt med lediga helger, jobbar ju varannan helg så man uppskattar verkligen när man är ledig. I fredags tog vi det lungt, lördagen åkte jag och Maria o handlade på Outleten där hittade jag ett spel Bezzerwizzer som var nedsatt till...

Av Olsson - 11 januari 2013 22:55

dottern har nu åkt till USA där ska hon vara som au pair i ett år, hon kan gå in här och läsa om vad som händer hemma i Sverige    och vi kan läsa hennes blogg om vad hon gör i USA      Men jag börjar med att uppdatera om vad som hänt sen sist ja...

Ovido - Quiz & Flashcards