Familjen

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Olsson - 18 november 2008 16:22

I dag började jag tidigt på på praktiken och jag fick skjuts dit av mannen, skönt att slippa ta bussen på morgonen, den tar ändå en halvtimme och det är mycket på morgonen (är sååååå morgontrött...). Börjar lika tidigt i morgon men sen är jag ledig på torsdag. Skönt! Då skall jag kanske åka o hälsa på min bästis L på hennes nya jobb!!!


I dag skall Maria gå på öppet hus på några gymnasieskolor, för att komma underfund med vilken linje och skola hon sen skall välja. Hon har beslutsångest över vilken hon skall välja, det finns ju rätt så många att välja på men hon har sorterat ut vissa som hon inte alls vill gå på.

Jessica har åkt på praktik och kommer inte hem förrän i slutet på veckan. Hon är i Halmstad och har fått praktiken genom skolan.

Björn jobbar och står i på lunchrestaurangen och trivs hur bra som helst.


Sätter in Blomsterspråket för att jag gillar rosor!!! och enligt mitt stjärntecken så stämmer det bra!!!

Blommorna i stjärntecken
Väduren 21/3-20/4 - Viol
Tvillingarna 22/5-21/6 - Luktört
Lejonet 24/7-23/8 - Ros
Vågen 24/9-23/10 - Iris
Skytten 23/11-21/12 - Hyacint
Vattumannen 21/1-19/2 - Nejlika
Oxen 21/4-21/5 - Liljekonvalj
Kräftan 22/6-23/7 - Margerit
Jungfru 24/8-23/9 - Lilja
Skorpionen 24/10-22/11 - Krysantemum
Stenbocken 22/12-20/1 - Tulpan
Fiskarna 20/2-20/3 - Vallmo

Rosornas färger
Röda - Kärlek, passion, respekt
Vita - Oskuldsfullhet, renhet, diskretion
Korallröd - Lust, åtrå
Lila - Kärlek vid första ögonkastet
Orange - Förtrollning, fascination
Mörkrosa - Tacksamhet
Rosa - Elegans, charm, glädje
Gula - Vänlighet, glädje, svartsjuka
Bukett med röda, vita och blå - Detta är ett frieri!


Hämtat från: http://www.vettochetikett.se/index.php/Blomsterspraket.html

Ovido - Quiz & Flashcards