Familjen

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Olsson - 11 februari 2009 17:33

Nu har jag, Jessica och Maria suttit och tittat på en av filmerna som vi köpte i söndags, American Crime. Den utspelar sig 1965 och handlar om två systrar som lämnas av sina föräldrar hos en för dem okänd ensamtsående mamma som har 6 barn och är väldigt fattig. Den ena systern Sylvia blir misshandlad och det är detta filmen handlar om...vill inte berätta för mycket om filmen för att avslöja något men vi alla tre tyckte att den var mycket BRA! Den väcker en massa starka känslor hos en...

Av Olsson - 11 februari 2009 13:39

Snön ligger fortfarande kvar här men det har inte kommit så mycket som det pratades om på nyheterna...det har kommit snö men det känns som om att det håller på att töa bort...vi får väl se..hörde något om att det skulle snöa fram tills torsdag men det har inte snöat idag... (ännu). Var ute med vovven för en stund sen och lekte i snön, hon älskar när man kastar snö till henne som hon hoppar upp och tar i munnen.


Idag har jag även varit i skolan och haft redovisning och jag var sååå nervös för jag tyckte att jag hade så lite jämfört med dem andra som skulle redovisa men jag blev godkänd så då var det ju OK :)


Lite Nalle Puh citat:

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag.


När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.


Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. 


Ju längre man ligger i vattnet desto blötare blir man.

Ovido - Quiz & Flashcards