Familjen

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Olsson - 20 februari 2009 23:55

Nu har jag, Maria o hennes kompis tittat på "När lammen tystnar" på TV3 och den var lika spännande som när jag såg den första gången för många år sedan...såg att den kom 1991 så det var nog då jag såg den på bio med min man.

Om "När lammen tystnar" från Wikipedia:

Seriemördaren "Buffalo Bill" kidnappar, mördar och slutligen skinnflår unga kvinnor. En FBI-agent under utbildning, Clarice Starling, skickas till den inspärrade, extremt farlige, och psykopatiske seriemördaren och psykiatern  Hannibal "The Cannibal" Lecter för att få reda på information om mördaren från honom. När "Buffalo Bill" kidnappar en senators dotter ökar jakten efter honom ännu mer, eftersom han måste hittas innan han hinner mörda och flå henne. Det blir en kamp mot klockan som kräver att myndigheterna tar hjälp av Hannibal, något som skall visa sig vara ödesdigert.

I rollistan:

  • Jodie Foster - Clarice Starling
  • Anthony Hopkins - Dr. Hannibal Lecter

  • Just nu sitter jag o väntar på att Jessica skall höra av sig, vi skall köra o hämta henne hon är hemma hos en kompis...men jag tror att det dröjer en stund till...


    Ute snöar det och har gjort sen i eftermiddags, det kommer små små snöflingor igen och det lägger sig, hmmm undrar när snön skall försvinna...

    Skall gå ut en runda med vovven medans jag väntar på samtal från dottern. Migränen har nu försvunnit helt och det är såååå skönt att inte ha huvudvärk :)




    Av Olsson - 20 februari 2009 17:53

    Vaknade med huvudvärk...migrän...så hag har tagit tablett mot migränen och tagit det lungt. Var även i skolan två timmar idag men det var lungt vi kollade blodtryck ochpuls på varandra...jag låg mycket i sängen så fick dem andra ta blodtryck o puls på mig hihi, så det gick bra fastän att jag hade ont i huvudet och kände mig illamående.

    Nu börjar det kännas bättre, så vi skall bara ta det lungt framför tvn.


    I morgon skall vi på kalas till min kompis dotter E som blivit tonåring!!! Grattis!!


    Nä nu skall jag lägga mig i soffan igen och ta det lungt!

    Ha en bra fredag kväll!


    Dagens kloka ord: Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern.

    Ovido - Quiz & Flashcards