Familjen

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Tittat på: När lammen tystnar

Av Olsson - 20 februari 2009 23:55

Nu har jag, Maria o hennes kompis tittat på "När lammen tystnar" på TV3 och den var lika spännande som när jag såg den första gången för många år sedan...såg att den kom 1991 så det var nog då jag såg den på bio med min man.

Om "När lammen tystnar" från Wikipedia:

Seriemördaren "Buffalo Bill" kidnappar, mördar och slutligen skinnflår unga kvinnor. En FBI-agent under utbildning, Clarice Starling, skickas till den inspärrade, extremt farlige, och psykopatiske seriemördaren och psykiatern  Hannibal "The Cannibal" Lecter för att få reda på information om mördaren från honom. När "Buffalo Bill" kidnappar en senators dotter ökar jakten efter honom ännu mer, eftersom han måste hittas innan han hinner mörda och flå henne. Det blir en kamp mot klockan som kräver att myndigheterna tar hjälp av Hannibal, något som skall visa sig vara ödesdigert.

I rollistan:

  • Jodie Foster - Clarice Starling
  • Anthony Hopkins - Dr. Hannibal Lecter

  • Just nu sitter jag o väntar på att Jessica skall höra av sig, vi skall köra o hämta henne hon är hemma hos en kompis...men jag tror att det dröjer en stund till...


    Ute snöar det och har gjort sen i eftermiddags, det kommer små små snöflingor igen och det lägger sig, hmmm undrar när snön skall försvinna...

    Skall gå ut en runda med vovven medans jag väntar på samtal från dottern. Migränen har nu försvunnit helt och det är såååå skönt att inte ha huvudvärk :)




     
     
    Annelie

    Annelie

    21 februari 2009 13:38

    Jagförstår du är lycklig när huvudvärken försvunnit. Det måste vara ett helskotta när det kommer =(
    Hoppas du får en riktigt fin dag!
    kram

    http://rospinglan.blogg.se

     
    missolsson

    missolsson

    21 februari 2009 13:53

    hejhej!
    Oh lammen tystnad gillar jag, den är... idag såg jag American Crime.. SÅÅÅÅ BRA jag blev både arg, ledssen och allt möjligt.. det var en bra film.

    Snart ska jag ut i snön och fotografera. ville bara skriva några rader till dig =)
    Hoppas du inte har huvudvärk idag också pussen

    http://040skiljetecken023.bloggagratis.se

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Olsson - 17 september 2013 18:46

    ojoj vad tiden går fort... och så mycket det hänt sen sist jag skrev...(men jag kommer inte att skriva om allt här...)   Jag och maken har varit på 2 semesterresor en till Thailand i mars och en till USA i juli/augusti! Till Thailand vill vi åka ...

    Av Olsson - 24 januari 2013 23:07


    jobbade jag båda dagarna så helgen gick fort... jobbar 7-15.30 och är helt slut när man kommer hem får inte mycket gjort, maken gjorde mat i helgen skönt att man slapp göra det i allafall    I måndags var jag ledig och då vaknade jag med världen huvu...

    Av Olsson - 16 januari 2013 20:45

    Idag åkte jag över till Danmark med några av mina arbetskamrater och det var super trevligt, vi åkte Öresundståget över till Fields, många butiker och det var rea!!! Hur bra som helst, köpte lite kläder och lite saker till bakning och några saker til...

    Av Olsson - 15 januari 2013 21:31

    var jag ledig!! Härligt med lediga helger, jobbar ju varannan helg så man uppskattar verkligen när man är ledig. I fredags tog vi det lungt, lördagen åkte jag och Maria o handlade på Outleten där hittade jag ett spel Bezzerwizzer som var nedsatt till...

    Av Olsson - 11 januari 2013 22:55

    dottern har nu åkt till USA där ska hon vara som au pair i ett år, hon kan gå in här och läsa om vad som händer hemma i Sverige    och vi kan läsa hennes blogg om vad hon gör i USA      Men jag börjar med att uppdatera om vad som hänt sen sist ja...

    Ovido - Quiz & Flashcards