Familjen

Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Helt slut...

Av Olsson - 14 februari 2009 22:38

Nu är jag helt slut efter en lång dag...dagen började med att maken och jag åkte ut till skogen med vovven, för att hon skulle få springa av sig och så lycklig hon var...hon sprang o sprang. När vi var på väg tillbaka till bilen, kommer det en lösspringade hund mot oss och vi blev rent förskräckta, en liten svart hund utan halsband...försökte få iväg hunden eftersom våran inte gillar andra hundar och jag såg ingen ägare...?? Helt plötsligt ser vi något i ögonvrån som rör sig och vi hinner precis säga vad är...?? Då ser vi att det är en stor kronhjort som springer i skogen en bit bort från oss!! Tror ni inte att jag precis hunnit lägga ner kameran för jag hade svårt att hålla reda på min hund, den andra hunden o kameran... Såååå typiskt när man ser ett så fint djur i skogen... den lilla hunden sprang även den iväg o våran hund fick fortsätta gå i kopplet tillbaka till bilen. Hade inte våran hund varit kopplad när kronhjorten kom tror jag hon sprungit efter den....

När vi körde i väg med bilen såg vi en jägare (tror vi att det var, personen hade en självlysande väst på sig så han/hon syntes) som satt på ett pass i utkanten av skogen...


Efter skogsturen åkte vi hem och åt frukost och maken vilade sig för klockan 15.30 skulle han tävla (simning) och jag skulle följa med för första gången och titta på, hihi det gick ganska bra för både maken och dem andra i klubben som var där och tävlade vissa fick medalj men maken blev utan detta året (han vann fick en förra året).


Efter simtävlingen var vi hungriga och skulle ut o äta... hmmmm vi kom inte till en snabbmats restaurang precis...det tog över en timme innan vi fick in förrätten...och lite mer än 2 timmar tills vi fått in notan...(vi fick det lite billigare för vi klagade) jag kommer att tänka mig för både en och två gånger innan jag går dit igen men ett stort MEN det var inget fel på maten men dem slarvade bort våran beställning i köket...


När vi kom hem från restaurangen stod det en STOR bukett blommor utanför våran dörr, på trappan. Den var till en av döttrarna...dem är ju inte hemma... så jag har fått fotografera den och skall försöka torka den till henne! Jag ringde och berättade så att hon får tacka kille som skickat dem...gulligt av honom eller hur???


Måste bara berätta att jag fick en allahjärtansdags present av maken idag - örhängen och dem är sååååå fina! Jag hade köpt en lite present till maken också så han blev inte utan, hihi!!!!


Ha en fortsatt trevlig helg!




 
 
Soffie

Soffie

15 februari 2009 00:07

å så vacker blombukett,
va fina bilderna är,
gonatt

http://soffie69.blogg.se

 
blondiie

blondiie

15 februari 2009 10:48

j med kronhjkorten!
och vilken dag ni haft!
hoppa att allt är bra med er och ni får en lika bra dag idfag!!!!
njut av dagen som sagt
kramis

http://blondiies.blogg.se

 
Wivvi

Wivvi

15 februari 2009 12:49

Då hade ni en fullspäckad dag!!
vilken resturang va ni på?
Vi var också ute och åt igår, vi var på Restrang ribbersborg. Där e det god mat och det tog inte lång tid!! hihi
Hoppas att ni får en bra dag!!
Kramar w

http://wivecasblogg.blogg.se

 
sanna

sanna

15 februari 2009 12:51

Ni verkar ha haft en mysig dag igår även fast ni fick vänta på maten.
Vilken underbar blombukett. Hoppas du lyckas torka den.
O vilken gullig kille som kom med den. =)
Kram

http://susyj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 17 september 2013 18:46

ojoj vad tiden går fort... och så mycket det hänt sen sist jag skrev...(men jag kommer inte att skriva om allt här...)   Jag och maken har varit på 2 semesterresor en till Thailand i mars och en till USA i juli/augusti! Till Thailand vill vi åka ...

Av Olsson - 24 januari 2013 23:07


jobbade jag båda dagarna så helgen gick fort... jobbar 7-15.30 och är helt slut när man kommer hem får inte mycket gjort, maken gjorde mat i helgen skönt att man slapp göra det i allafall    I måndags var jag ledig och då vaknade jag med världen huvu...

Av Olsson - 16 januari 2013 20:45

Idag åkte jag över till Danmark med några av mina arbetskamrater och det var super trevligt, vi åkte Öresundståget över till Fields, många butiker och det var rea!!! Hur bra som helst, köpte lite kläder och lite saker till bakning och några saker til...

Av Olsson - 15 januari 2013 21:31

var jag ledig!! Härligt med lediga helger, jobbar ju varannan helg så man uppskattar verkligen när man är ledig. I fredags tog vi det lungt, lördagen åkte jag och Maria o handlade på Outleten där hittade jag ett spel Bezzerwizzer som var nedsatt till...

Av Olsson - 11 januari 2013 22:55

dottern har nu åkt till USA där ska hon vara som au pair i ett år, hon kan gå in här och läsa om vad som händer hemma i Sverige    och vi kan läsa hennes blogg om vad hon gör i USA      Men jag börjar med att uppdatera om vad som hänt sen sist ja...

Ovido - Quiz & Flashcards