Familjen

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Det snöar...

Av Olsson - 18 februari 2009 16:38

Just nu snöar det utanför fönstret...det kommer små små snöflingor får väl se sen vad det blir av det om det ligger kvar... det har varit kallt ute i dag när jag körde till skolan var det -8 gradet brrrrrrr


I skolan tittade vi på två (2 stycken) filmer visserligen interessanta men man blev så trött och slö av att titta på film, den ena var om: akutvård och om vård i livets slut (denna filmen tyckte jag var mest interessant att se) den andra filmen var om historien om läkekonsten.


Har pratat med äldsta dottern i telefonen idag och fått reda på att tåget från Falun skulle gå senare än beräknat och då blir man ju lite orolig eftersom tjejerna skall byta tåg men dem har frågat och det andra tåget skall vänta in deras tåg så att dem skall komma med tåget hem...hoppas det...

I går fick jag ett telefonsamtal från SJ automatisk telesvar som ringde om att tåget tjejerna skulle åka med i dag skulle anlända till Malmö tio minuter senare än utsatt tid??? Ringer dem upp för tio minuter...hmmm blev helt ställd...och nu var tåget försenat redan innan dem gick på det med 40 minuter??? och dem har inte ringt??? Förstår mig verkligen inte på SJ... Hoppas bara att mina tjejer kommer hem utan problem...


Nä nu skall jag fortsätta med mitt arbete, skall skriva om sjukdomen KOL.


Dagens kloka ord: Den som fått ut mest utav livet är inte den som levt längst, utan den som levt var minut.



 
 
Soffie

Soffie

18 februari 2009 18:48

Tack för dina ord hos mej,
å va intressanta saker ni har lärt er idag,
må gott

http://soffie69.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olsson - 17 september 2013 18:46

ojoj vad tiden går fort... och så mycket det hänt sen sist jag skrev...(men jag kommer inte att skriva om allt här...)   Jag och maken har varit på 2 semesterresor en till Thailand i mars och en till USA i juli/augusti! Till Thailand vill vi åka ...

Av Olsson - 24 januari 2013 23:07


jobbade jag båda dagarna så helgen gick fort... jobbar 7-15.30 och är helt slut när man kommer hem får inte mycket gjort, maken gjorde mat i helgen skönt att man slapp göra det i allafall    I måndags var jag ledig och då vaknade jag med världen huvu...

Av Olsson - 16 januari 2013 20:45

Idag åkte jag över till Danmark med några av mina arbetskamrater och det var super trevligt, vi åkte Öresundståget över till Fields, många butiker och det var rea!!! Hur bra som helst, köpte lite kläder och lite saker till bakning och några saker til...

Av Olsson - 15 januari 2013 21:31

var jag ledig!! Härligt med lediga helger, jobbar ju varannan helg så man uppskattar verkligen när man är ledig. I fredags tog vi det lungt, lördagen åkte jag och Maria o handlade på Outleten där hittade jag ett spel Bezzerwizzer som var nedsatt till...

Av Olsson - 11 januari 2013 22:55

dottern har nu åkt till USA där ska hon vara som au pair i ett år, hon kan gå in här och läsa om vad som händer hemma i Sverige    och vi kan läsa hennes blogg om vad hon gör i USA      Men jag börjar med att uppdatera om vad som hänt sen sist ja...

Ovido - Quiz & Flashcards